Bila cakap banyak orang cakap kita kuat membebel...
Orang tua cakap banyak selalunya penuh dengan 'isi' dan nasihat...
Kalau orang muda...banyak cakap orang lain akan cakap u r easygoing type of person...sebab talkative...and mostly boleh melayan segala apa yang orang nak borakkan....OK!(Macam la situasi ni boleh diguna pakai selalu! Cett) Sangat tak boleh percaya
Kalau dalam situasi orang yang nak mengayat...I mean ayat untuk orang yang baru-baru nak berkenalan....sure "u ni talkative lah, I suka...nanti tak de lah I boring sangat"! Ceh....sorry lah...lama-lama sure u tak terlayan dear...haha
Sebab nya bila dah lama kenal...tak payah mention pun tak pe...tengok expression muka pun kita boleh tau orang tu dah bosan nak dengar... *geget jari ye*
Tapi masalah orang yang banyak cakap *macam siapa ye?* once u talk less..then all of sudden people will know there must be something wrong with him/her! Sebab dia kurang cakap.... (Yep, this theory I totally agreed)
So, bagi sesiapa yang banyak cakap *macam saya* atau pun lebih 'cumil' dikenali sebagai seorang yang talkative.....sangat susah nak pilihan yang bijak!
Sebab kadang-kadang bila kita cakap banyak salah....cakap sikit pun salah. Dan masalah nya kalau kita tak cakap kita susah...mulut tu gatal je nak cakap...otak tu sibuk je nak fikir..hati tu ade je yang tak puas hati......fuhhh.....
Memang dilema orang kuat cakap la nih...oppsss silap! Talkative ye...gatal nak berspeaking...(Bunyik tak hodoh sangat macam membebel kan? Hahaha)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Tuesday, 29 March 2011
Talkative Me!
Posted by ila at 21:16 0 comments
Monday, 28 March 2011
Mama ku pulang dari Langkawi!
Obviously, I don't called my Mak , Mama..tapi sebab nak sedapkan bunyi....nak bagi ada lagu-lagu skek...kena panggil Mama! Huhu
OK pagi tadi Mood Mak kurang OK...(To be truth my mood actually...clear sangat I'm in PMS mood!) *sebab bangun pagi barang sepah-sepah..ish ish ish*
Mak telah membeli:-
cerek...cerek cun tapi tetap ada whistle!)
kuali...non-stick pan Ila! Awak jangan guna sudip besi...Ye Mak! Ila faham!
tempat letak cupcakes...2-tiers ala-ala orang kahwin tuh...which I'm bit confuse since our family bukan nye particular sangat on utensils...pinggan pun pakai pinggan free beli Colgate 2 kotak atau sabun pencuci Daia huh! ;P
Pinggan Mangkuk....which benda yang memang a big no no yang telah dipesan berkali-kali supaya jangan beli..malangnya Mak beli jugak...*alasan sebab nak dapat teko(teapot) kaca hu hu*
Teapot/teko...stainless steel OK..ala-ala indians usually pakai tu...tapi ok je..cun je nampak...Malangnye juga..kat tempat nak keluar kan air(muncung teko tersebut) tak sempurna...bila tuang air dalam cawan,air akan meleh keluar kat tepian-tepian muncungnya...hehe....*Mak saya frust OK!*
Confectionery....yay!!! Ni suka to the MAX! Chocolates, pitaschio etc...yummmmssss...... :)
People keep asking for my cookies and cakes quotation. Tapi belum ada rezeki kot....heyyy....I jual mahal sangat ke? Hu hu hu.....
Lapar...nak makan Maggi!
Hari ni nak buat asam laksa!
Mengidam mengalahkan orang mengandung....padahal kahwin pun belum! Heeee....
XoXo
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Posted by ila at 20:20 0 comments
Friday, 25 March 2011
Day of Pain.
Please give me some mercy Ya Allah...
The Pains:
1. Backache - since last month (like I just live with scoliosis yesterday..uh aa! Hehe) and the pain worse. I made my mind to get a massage even it such a 'quick' relief... *sakit balik my left side pinggang*
2. Finger! - Ops..hehe...Yep, like always, the clumsy me! I slam Myvi's door exactly on my pointer-finger! The pain?! Ya Allah....almost tearing me down! *sakit nyeee* Ya..it swollen a bit but till now I can feel the pain!
3. Facial Pain - ya....facial do pain aite? Beauty is pain...haiyoh...glad it was over! :)
All above = Big no no to complaint!
Sharing is caring mah... :)
Heart pain ada ke? Heart broke ada la kot...and this kind of pain, I'm struggling with it...
I'm just too early to get tired...
Good night.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Posted by ila at 21:24 0 comments
Tuesday, 22 March 2011
Pesanan Dari Teman
Bila terasa diri tu tidak berpuas hati tentang sesuatu adalah lebih baik berdiam diri dari berkata-kata....
Cuba sedaya upaya membuat muka 'selamba' tanpa ekspresi dari menunjukkan dengan jelas ketidak puas hatian kita.....*fuh! Yang ni mencabar!*
Jangan mudah melenting atau melawan (mulut) ...sebaik-baik nya senyap sahaja...
Demi nak menjaga hati sebelah pihak... *okay,hati sendiri tak payah peduli kah?perlukah? Haih...*
Pesanan yang agak simple sebenarnya.....dan ironinya, selalu dengar kan pesanan yang macam ni kan? Tapi bila nak buat sendiri....Ya Allah....menduga tahap gelodak hati betul! Huh...
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Posted by ila at 16:36 0 comments
Saturday, 19 March 2011
Kulit Sihat dan Cantik
Bila tengok orang lain berkulit cantik...mula lah nak down self esteem!
Lagi-lagi kalau artis (yer...I know, tu semua make-up saje...but STILL they do look nice on TV kan? Jeles OK!)
Duit berapa ribu(riban) dah invest..kononnye nak dapat kulit cantik lah kan (memang ada simpan hajat tauu..ha ha ha). Which dermatologist yang I tak pernah try...semua pernah try OK...
Saloon? Ada pergi jugak...(Tapi pergi kat tempat yang around 'kemampuan' je...tempat mahal-mahal?? Sumpah tak pernah jejak!!)
And there is a regular place @Kelana Jaya, and precisely kat SS3,Petaling Jaya..this saloon service memang tip top...seriously you won't regret.
Yep...saloon dia tidak lah secantik saloon yang uolls invest RM100++ per treatment...tapi cukup sekadar selesa untuk dapat service yang sangat BEST! (Terima kasih makcik Gayah! Ila lama tak pergi nih..sure dia bebel! Ha ha)
Dermatologist?
Yes, impressive..tapi, once you stop the treatment/consultation (sebab tak larat nak keluar kan $$ yang banyak! He he)
Then.....Bang! Bang! Back to normal! Welcome dear...welcome...hu hu hu
Tapi there are few things yang personally I won't dare to experiment at Saloon....
Prefer Dermatologist lagi....
Laser? Yep....I'm a big no no to be done in Saloon....
And anyone who have skin problems, I know it stressing u all...lack self esteem huh?
Trust me.... at 26YO (27 on this becoming July thou! Ha ha) I've done much experimenting my face (problem)...ntah bila nak stop 'these'. He he he...Pasrah je lah...
The best is DRINK MORE WATER (less coffee for me!) Mak always tell me to do so...huhu
Eat ur vege (it doesn't work on me even I ate it like a monster..LOL)
Eat more fruits....
Take your daily supplements (EPO, Vit E,C etc) which I regularly neglecting it! Huh!
Try to life with healthy lifestyle (Yes,I've been ponteng jogging for quite a long long time now! Haih)
For those facing the same situation with me..try be confident as much as u can...
Trust me....I wasn't always that confident...but hey, at least I tried.
Note: just bought a new BBcream from Maybeline for the price less than RM20!! Yay! (Want to give a try,hopefully it won't irritate my pimples *InsyaAllah*). Seems like I saved around RM100++ for shu eumura's foundation I guess...fuh...
Xoxo!
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Posted by ila at 21:14 0 comments
Thursday, 17 March 2011
Testing Project No. 2!
On pile of documents... :)
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Posted by ila at 19:14 0 comments
Testing..testing... 1 2 3
Okay...
I nak testing je ni..trying to post a blog from my BB... Hope its working...yeha..yeha..
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Posted by ila at 19:11 0 comments
Friday, 11 March 2011
berabuk...berabuk....achoummm!! *bersin banyak kali*
Lama gila tak update blog!
ha ha ha...
sila lah bersin yer.....
BTW, Hikayat Merong Mahawangsa....SUPERB! Sangat best untuk ditonton...and I bukan nak condemn any Malays movie...so far...this is the BEST... :)
Sangat horny nak tengok this movie OK.. :) ha ha ha....
Sangat2 recommended!!!!
*i am learning to be alone again. ho yeh..
Posted by ila at 15:01 0 comments