Monday, 14 December 2009

Perkara Yang Tak Boleh Blah

Baru balik dari hantar my luvly Abah and Bob @LRT, Ampang. Abah yang suruh jangan hantar ke Puduraya..(Betul! nampak tak dia sayang I? hik hik hik PERASAN)
Diorang nak pergi ke Johor.
Nak beli tender. Harap-harap mengena lah tender tu. Kesian Abah.

All the way to LRT station, we had a little chat. The topic was "Facebook".
Kenapa tetibe pulak nak buat tajuk "Perkara Yang Tak Boleh Blah"??
Kerna? Suddenly my Abah express his opinion. "Abah nak bukak Facebook account lah Ila"
OMG (Ya Allah..to be specified)
Ha HA HA.....Gelak besar aku tadi! Sampai terlupa pulak aku jadi supir yer. Stereng pun ntah kemane sebentar! HA HA HA.

The simple word came out through my rosy lips (Cett Porahhh)..
"Abah!! Tolong lah...Abah jangan nak buang tebiat. Biar betul Abah ni.." (Sambil gelak-gelak tanpa henti)
Eii....Abah.....dah tak de bende lain ke nak bagi buah fikiran?? HA HA HA

Tapi please okay, 1 of his cousin (which I think he's 50+ had Facebook account).
Dan semalam, mereka hang out just to complete the Family Tree from N9's sides!
Ha ha ha. Percaya atau tidak. Saya TERPAKSA add on the application in my Facebook Profile.
Dan TERPAMPANG lah ia...the family tree of my family.. (Oh...no turning back!)

Dan Abah telah ku pesan...
"Abah jangan buat Facebook account tau..Orang tua-tua tak main Facebook ni. Pelik la Abah.." He he he. Sampai la ni I tak bole tahan gelak kalau ingat kan incident tadi....
Abah ooo Abah... He he he.

6 comments:

bEtTy said...

But kak, even Najib got FB and his own Twitter account. And I think, he update the twitter status by his self tau (bcs the update came from Uber Twitter, which is obviously only BlackBerry phone can use Uber Twitter)

Tapi, untuk bisnes purpose, ok kot klo Abah ko nak wat FB.

Just my 2 cents la yeh.. :)

p/s: tpi klo ayah or ibu aku pun mintak nak create FB account, sure pun aku tak bole blah! hahha..

ila said...

OO....Najib is so our Prime Minister...

Kalau la Abah aku ade Facebook account/Twitter etc...adui hai...
Sungguh tak sesuai....

Even his phone pun not the up-to date model! please lah...hahahaha

Jangan biar kan benda yang tak boleh blah itu terjadi! hahah....

p/s: jangan kate Abah aku jer. If Mak aku request FB account...sure aku trus tepuk dahi! hahahah

bEtTy said...

yeap, Najib our PM, ok.. kamu ingat siapa, huhh..?? scandal baru..?? kahkahkah...!!

ila said...

my goodness sayang oi...

takkan la aku tak tau our prime minister...

aku ibarat kan encik PM, dengan abah aku...

mcm pelik je kalau abah aku yg ber FB / Twit bagai...hahah

bEtTy said...

apelah yang abah ko apdet kat twitter / FB status die yeh..??

*imajin... imajin*

erkk..

-_-"

ila said...

For sure.....
kalau die keluar dengan (doing business). Then aku stay at home...
Aku bole imagine....the update is...

"Ila,masak air..buat air teh. Abah dah nak sampai rumah"

OMG! hahahaha