Tuesday, 31 March 2009

dull

It’s been a while Ila not “celoteh”. Last weekend, I attended my ex-schoolmate weeding at Kuala Pilah, N9 ~Again!~ Nice reception.. (lauk pun sedap ;p ‘+’ the very awesome “kampung” atmosphere)

Few wedding receptions been invited. Unfortunately, I can’t satisfy with all the invitation. Those wedding which I have to skip, I am truly sorry. “Selamat Pengantin Baru” . Every comes with a reason.

I need to open a new book! Don’t look backward! Look forward from now on!! Ila can!!


I registered with a class. (Class ape..rahsie!!) Every Sunday,2pm to 4pm (Please yer….Me not available during that specific hours

Yg best nyer...Ila p register ngan MAK!! terharu tak?? hehehehe.... (Mak siap temankan Ila p interview yer kawan-kawan...skali die tejumpe plak kedai kain + pengantin!) Perghhh.....aksi berangan mak bermule sudah!! adeh....Sapo plak yg nak kawen ni Mak??? confuse! hahahahaha

Jalan-jalan kat Kmpg Baru & Jln Hj Taib!! Perghh seram!! Kami jalan kaki yer...tak sanggup nak bawak kete merempuh jem!! Teman Mak membeli barang sempena Hobi terbaru beliau.... (Buat gelang....sape-sape nak tempah...bole kontek saye ;p)

Ila jumpe New Project Signboard....."Kerja-kerja Menaiktaraf Jln Raja Hussien...bla bla bla " kat Chow Kit aritu!!! PERGHHHHH it was a project I handled before with my previous company lar!!!! hahahah..... Santek la pasar chow kit nnt!

Nak beli eyeliner! Da abes!! Cap ape yg best??

Tuesday, 24 March 2009

Mangga + Mak + Abah

Akhirnye!

Semalam....saye berjaya pegi klinik!! AlonE!! omak tak nak teman...siap sound "pegi bejalan ntah kemane-mane awk lepas...pegi klinik plak tak lepas-lepas"

Nape mak marah sgt?? da tentu la...sudah genap seminggu ila "suffer" dgn bahana makan mangga aritu tak elok-elok lagi! Ergh...huduh skrg!

Abah...siap menambah!!! "Awak ni Ila...kuat-kuat sangat la bejalan tuh...nnt sakit kaki mcm Mak Lang baru tau!" hahahaha.....ku hanya mampu tergelak!! Abah.....abah....

Ekceli, last week-end....We all (Abah+Mak+Ila+Ayong) g kenduri anak member mak ngan abah mase mude2 dulu...

Then, suddently...abah mengeluarkan statement hagak bole gigil lutut!

Abah nak buat my wedding at somewhere yg Ila rase kind of best jugak area Ampang ni!! Perghhh.....(lokasi rahsia! takut tak jadi..buat malu je! hahaha)

Ternganga luas jugak la mulut...Mak?? Of coz kuakan ayat stended..."Tak de duit jangan nak berangan la Ila..." ;p

Ila cume tekejut...Mano nak carik duit Abah aii....Uihh...Kemain angan-angan abah ni... (Menurut Bob... ni gara-gara Abah tgk ade org kawen kat "situ"!)

Pergh....mmg gigil lutut!! Mano nak kurik duit.....hahaha (Lokasi sebenar :Bukan kampung pengantin) Kalau abah sponsor....Ila ikut jer... ;p


Kesian Abah...mesti die dah terase bahang member Ila da ramey yg kawen nih...die risau! Mesti die teringin....(Ila tau...saje buat-buat tak paham je..tak salahkan??)

Ila selalu igtkan Abah...Ila tak dok boypren..Tapi, kalo la skrg ni da ado boypren pun....sure gigil kepale lutut ni lagi kuat! Silap-silap lari alignment lutut Ila!! Abah....carikan aje utk Ila kalo nak cepat...La la la la la.....
(Mau ke aku?? ERRkk.... ;p)

Friday, 20 March 2009

How Can I Tell Her

How Can I Tell Her By LoBo

Wish to refresh your mind...just click here

She knows when I'm lonesome.
She cried when I'm sad.
She's up in the good times.
She' s down in the bad.
Whenever I'm discouraged.
She knows just what to do.
But girl, she doesn't know about you.

I can tell her my troubles.
She makes them all seem right.
I can make up excuses.
Not to hold her at night.
We can talk of tomorrow.
I'll tell her things that I want to do.
But girl, how can I tell her about you?

How can I tell her about you?
Girl, please tell me what to do.
Everything seems right whenever I'm with you.
So girl, won't you tell me.
How to tell her about you?

How can I tell her I don't miss her whenever I'm away.
How can I say it's you and I think of every single night and day.
But when is it easy telling someone we're through.
Ah girl, help me tell her about you


Sooo sad for the girl which the singer reffering tooOoo....

Thursday, 19 March 2009

Cerita mangga

Padan muke haku!!
Dah tau tak le makan mangga...nak jugak makan! hah! rase kan!
Erghh.....abes la...
Ila punye mate da bengkak sebelah! (pakai spek arini p keje!)
Tepian2 mulut pun da bengkak.... (Gatai!!!!)
Leher pun da merah-merah
Telinge pun da stat merah-merah!
Arghhhh!!! yg pasti muke ila macam alien skrg nih! amat tak selesa! GATAL!!!

Elergik makan mangge??!! hahahaha....pelik jer...apesal la org len tak macam Ila??huhuh

Korang:
Teringat mase blaja dulu.... kalo korang bawak mangge, korang tlg kupas kan utk aku tebal2 kan? Bagi aku makan tak tekena getah mangge tuh....(tgk, skrg aku nak makan, aku pun da tak reti nak kopek! abes muke aku gatai2 nih....huhuhuh sengsara!)
Masak untuk makan same-same pun manjang yang tak pedas-pedas....sbb korang tau perut aku tak tahan makan pedas....Sian korang...Padahal korang semua dlm umah tu makan pedas.....yang ni, aku memang hargai pengorbanan korang...sgt2....

Bile korang nak masak bende yg aku tak le makan.....korang asing kan utk aku....isk isk isk....aku terharu betul ngan korang....korang sayang aku kan??? aku pun sayang korang jugak....Wuarghh.....rindunye zaman belaja dulu.....

(Sok, kalo korang da kawen....aku dtg umah korang....jgn buat2 tido tau....wink wink wink)

Wednesday, 18 March 2009

Biol ke sudah?

Ila tak tau ape kene ngan Ila lately...kenape??

  1. Da 2 hari berturut-turut Ila tak pakai Jam kesayangan Ila g keje! Nyanyuk ke akuh???
  2. Can't stick with my decision! E.g: bile da gosok baju na pakai g keje, last2 pakai baju lain! adeh...buang mase!
  3. Asik la kuat makan.....(PMS?? tak la!! da period da bulan ni!)
  4. Asik mengantok! padahal....manjang tido awal lately! Knape ila nih??? Kopi dok tegok banyak pun tak jalan....da TEGAR! ;p
  5. Kini, kurang berase risau...sekiranye Ila akan jadi penganggur terhormat start June '09 nih! hehehe

Monday, 16 March 2009

Her Chronologies of "The Secret"

The book illustrated

I bought a motivation book past few weeks back...Ade orang sujes kat Ila..bace buku ni to motivate myself...Rupe-rupenye, buku ni fames rupenye...Ila je yg tak tau....Cover buku, menarik...ala-ala LOTR, worth buying Ila rase (Rm79.90). To improve myself..tak salah kalau berbelanje sikit kan? This is my lullaby book..


"The Secret" by Rhonda Byrne


Reading Progress: 16/3/2008 - 10%
.::. Ila da mule terase bahang buku ni...try to conquere the Law of Attraction .::.

hari minggu saye

Last weekend?
Waxing-Myvi's weekend project still pending..... ;p

Saturday:
Pegi keje mcm biase...believe it or not, past these weeks Ila busy with final measurement, claims etc...
Lunch with ejan...great Lunch at Mc'D. Sementara tggu die tinted both front & rear glass...
During bargain's session at the tinted film shop, Ila menggunakan kuase persuading ;p (Ejan banyak gelak je...)
Then, she came out with an idea "Ila, aku rase ko elok tuka pegi marketing line lah..ko pandai pujuk orang..." hahaha.....Saye berjaya memujuk cino kedai tu tinted kete Ejan (Front & Rear) with RM200...hehehehe.

On Saturday...Ila officially da jadi member of WWF(World Wild Life)!!! yay!!
~ lame ila carik jalan how to get into such this programme ~
Now my aim.....to sign-up as an organ donour...officially!
~Since I mention it here, dear my friend, if something happened on me, please let them know....I would like to give my organ for those needed most~

I tried to sign-up earlier to b a donour (last one-an-half year ago) but, kind of lost which part of my organ to be donoured too??takut pulak bile ticking the boxes...
~heart? kidneys? eyes? skin???~ my goodness....I am just scared to death! sampai tak le buat decision!~

But the most pathetic is....I never had donoured my blood! so damn lame! am I?
~The reason: saye mabuk darah!heheh~ but, how deeply Ila nak tlg....Allah je yg tau.....

In the evening, Ila teman Ejan searching for her & his future husband honeymoon location... (Ejan...I adore both of u guys...bole tak kirenye aku jadi sportlight ko mase ko honeymoon?? hehehehe...Nak IKUT!!huhu...da terbayang2 dlm kepale aku mcm ne best nye korang nye trip)

Sunday:
Ok, I did attend 2 wedding receptions....nnt Ila upload gamba....
1. @Beranang (Shahril + partner)
2. @ Batang Benar, Nilai ( Mas + Wan)
Both....my ex-schoolmates.....

Ila ngan my dear besfren, stay kat umah wan + mas sampai pukul 5:30p.m... Serunuk.....So liked kampung...peacefull...sgt tenang....
Kami teman pengantin tangkap gamba kawen.... (tak pasal-pasal muke kami pun ade nnt skali yer....)
Ila.....keep repeating the same question to wan... "mane pokok buah rambutan ko Wan?? aku nak buah...jom la pegi petik!" hehehe...."belumm musim la numa...." hehehe
Both pengantin very open-minded...
~Wan..aku soh ko bersilat ngan keris tipu2 ko tu ngan baju pengantin...ko slumber je kan?? hahaha
~Mas...kamu sgt cantik....time ko kawen pun ko still rock! xmcm pengantin langsung! bagus...tak hipokrit! saye suke...heheheheh

Another Taken...

Mas & Wan Chan
From left: amat, jibam, fazli, ika, ila , ayu & the newly-wed




15 March 2009


1st Newly-wed Couple : Shahril (bulu) + partner (ina...name die kalau tak silap ila)
Location : @ Beranang



2nd Newly-wed Couple : Mas + Wan chan (Both ex-schoolmates)
Location : @Batang Benar, Nilai
  1. Reception...awesome! Ila ngan ayu melepak kat umah pengantin sampai pukul 5:30pm. Umah wan, so liked-kampung! tenang betul....Ila suke!
  2. Wan, ko mmg best! mas pakai kan ko Fake lashes kat ko...ko tetap menten! hehehe
  3. Mas, kamu sangat cantik! (baju korang aku suke! santek!)
  4. Overall....best sgt3....(ila hepi kalo tgk orang len pun hepi...)

Akhmar a.k.a Kemang & Mun



From left: Ayu, Amat (seperti pasangan dlm gamba ni! heheh), The Newly-wed & me
1 February 2009

*** Ini gamba utang sebenarnye...former entry. Lambat upload sebab henpon Ila rusak that time! So..enjoy....Both ex-schoolmates jugak...Me?in Red Kebaya! wink wink wink ***


Tagged again by bride-to-be ;p

1.Someone tells you they love you, you say...
If he/she is my dearly friends, I would answer "I do love u too..." while straring straight to his eye....kalo kawan kamceng...cium skali! hehehe

2.If you won a lot of money on the lottery, what would you buy first?
Lottery??? Definitely so not me! hehehe.....But, if i won a lot of money...the first thing I would buy...A pair of PUMP SHOE! sbb da lame nak, tapi tak beli2...the rest, save!

3.Do you miss anyone?
Yes.... :'( soOOo Deeply

4.Who was driving the last time you were in a car?
Ila,always the driver....Ooh, yesterday...the Newly Wed couple. I mean the groom. Ikut diorang g snap wedding photo... (nge nge ngee... nyibok je muke ila ngan ayu dlm wedding photo depa!hehehe.Kami siap jadi penasihat "pose" yer ;p)

5. Do you like your bed?
Yes!! ade bantal banyak! best3....

6.Will this weekend be a good one?
This becoming weekend?? ade wedding reception lagi....but, I think I can't make it loh...

7.Do you think you can last in a relationship for 6 months or more?
Definitely......if he is the one.... ;p

8.How is your hair?
Pony-tailed with black band + covered with tudung ;p

9.Do you like your life as of now?
Like it or not....maybe this is the faith of my life...My life, just so~so lately....
But, I am sure I would defenitely love my future....amin....

10.Do you wish someone would call or text you right now?
Who doesn't? hehehehe

11.Do you drink coffee?
Yess!!!! My love.... 3cups daily at least

12.Does anyone call you babe or baby?
Once upon a time....does....

13.What were you doing yesterday at midnight?
Reading....."The Sectret" my goodness......such a motivate book! bace3.....jangan tak bace!

14.Do you like surprises?
Yes...but, only in the positive way....please. The latest, I was surprised to death!Ergh!!

15.What are your plans for the future? .
Uncertain lagi....tapi, saye mau jadi orang yang lebih baik!

16.Have you ever set foot in a tanning bed?
No...dah gelap pun! tak payah tanning2

17.Do you make your bed everyday?
Yer loh....sapo lagi nak buat???

18.Your best friend tells you she is pregnant what is your reaction?
Yay......nnt bole beli baju baby yang comey2.....heheheh

19.Do you like pasta?
Who doesn't?? ;p

20.Whisper or shout?
Surrounding depend....

21.Swim or run?
Definetely SWIM..... (Erm...smlm baru tgk new swim suit dgn ayu...seksi!! next month beli!)

22.When did somebody tell you they loved you?
yesterday....the newly-wed couple... (terharu sbb kami teman kan dorang lame-lame... ;p)

23.Last person to annoy you?
Kajima's staff!!!! spoil mood aku pepagi!

24.Do you wish your hair was shorter or longer than it currently is?
Longer....wink wink wink...

25.Do you have a secret that less than 3 people know about?
yes

26.Have you ever had a phone conversation with someone who lived in a different state?
yes...with geng last week

27.Do you and your best friend have the same cell company?
Yess.... ;p

28.Are you good at persuading?
I guess....I am.... ;p

29.Are there a lot of people in your house?
Currently, just 4 of us (mak + abah + me + ayong)

30.Does the same person call you every single day?
Yes... ayu ;p

31.Last call received from who??
Zura chan....

32.What are you doing tonight?
Probably, reading "The Secret" by Rhonda Bryne

33.Do you have a guy friend you tell everything to?
erm.....i have i guess.....

34.Are you friends with more guys or girls?
Girls......

Thursday, 12 March 2009

Geng...this is for u

Geng...this entry Ila buat khas untuk kamu....


Ila sayang kamu.....rase yg dah lame Ila tak rase ngan org lain...kamu tahu kan??
Tapi Ila pun nak kamu tahu...Ila pun nak kamu bahagia...kalau jalan itu yg kamu pilih...Ila ikut :'(
Ila tak kuat! tak kuat nak pegi kenduri kamu...kamu tahu kan??
Ila nak kirimkan adiah untuk kamu...sbb tuan badan tak berani nak pegi....
Ila tahu kamu pun mau Ila dtg ke sane tgk kamu kan?
Tapi..Ila mintak maaf sgt...Ila tak bule...Walopun Ila nak sgt3....
Kamu cakap Ila da berubah...Ila cume nak tunjuk kat kamu Ila kuat...
Kite hanye kawan...Ila harap...Ila faham....

Geng, kamu sakit teruk ke? dah sihat ke belum? Ila risau..
Kamu da tak nak kawan ngan Ila yer?
Ila kan kawan baik kamu....kamu yg ckp mcm tu dulu...atau...kamu pun same mcm H jugak?
Erghh.....
Ila cume na bertanyekan kabar kamu.... "sihat ke kamu?"
Ila cume nak cakap....Ila ok....Ila happy untuk kamu...
Sbb Ila sayang kamu.....

Geng...
Jangan lupekan Ila tau...Janji tau cumi....
p/s: Ila takkan lupe kan kamu...cume yg Ila harap ape yg keluar dari mulut kamu...kenyataan kamu...benar...

Friday, 6 March 2009

~OAR~ Shattered

Shattered by OAR
In a way,
I need a change
From this burnout scene
Another time, another town
Another everything
But it's always back to you
Stumble out, in the night
From the pouring rain
Made the block, sat and thought
There's more I need
It's always back to you
**
But I'm good without ya
Yeah, I'm good without you
Yeah, yeah, yeah
How many times can I break till I shatter?
Over the line can't define what I'm after
I always turn the car around
Give me a break let me make my own pattern
All that it takes is some time but I'm shattered
I always turn the car around
I had no idea that the night,
Would take so damn long,
Took it out, on the street,
While the rain still falls... Push me back to you...
***
Give it up, give it up, baby
Give it up, give it up, now
Now........

How many times can I break till I shatter?

Over the line can't define what I'm after

I always turn the car around

All that I feel is the realness I'm faking

Taking my time but it's time that I'm wasting

Always turn the car around

How many times can I break till I shatter?
Over the line can't define what I'm after
I always turn the car around
Don't wanna turn that car around
I gotta turn this thing around
~~~~~~~~~
Lagu ni sgt best! Ila suke bangat...meaning to the fullest! My current ringtone ;p
p/s: Geng, If u do still keep the CD,try listen to it.

Wednesday, 4 March 2009

mode : ****

I am totally feel like s**t rite now.....
: Ila : Mode :
Jobless Ila in few months ahead i guess.....
THE FEEL IS SO DAMN S**T!!!!

hari yg letih

Patut la Ila kuat makan! tentera Jepun serang.....hahahaha
Semalam...Ujan lebat giler...
Jalan JAMMMM!! PWTC banjir dengar-dengar nye.. (baru berangan nak balik awal!)
I made U-turn! sbb perut tgh bepintal-pintal sakitnye
Lepak umah kak mas (kat pelangi d'sara)
Geram tgk swimming pool tapi xle mandi (perot sakit period cramped!!)
Pastu Sara datang...Pergghh da kurus minah ni! gile la....jeles gue.....
Kak mas?? dlm proses kuruskan badan...!!!
Nape depa nak kurus kan badan ek? Na kawen da ke?? ngee ngee...
Ila sorang je yg kuat+banyak makan semalam! hahahah
(1packet of jacob's biscuit+1cup caffeine+1bowl of kue teow tomyam at 1 shot! gile x?)
Drove back home on 10:30p.m last nite! so damn sleepy that time!
Karaoke sorang-sorang,bukak tingkap kete luas2...
(sampai ade kete dok tego ila!nyani kuat2!hahaha..malu jer..siap kene keja yg tak tahan tuh! ;p)
OoHH....I did scratch my car AGAIN! aduoii....
My lovely MyVi ~i do love u~ :'(
So...weekend Ila ade project!!!??? Waxing my car!
(Buat sendiri ok tak??bole bujet!itu yg penting ;p)

Monday, 2 March 2009

Ila-chan

  1. Waiting for abang Domino's anto pizza! (Sesungguhnye, saye mmg pemalas nak masak!rasuah Man blk umah teman Ila tido mlm ni...mak ngan abah balik esuk! nge nge ngee)
  2. Da benci lelaki?? erm, mungkin ye...dan mungkin tidak...mungkin yer sbb saye tak penah jumpe yg "seswai" lagi! Tapi, kirenye tak la 100% beci...ade sket la...dlm.....45%??
  3. Berjaya memujuk a.k.a pakse ayu beli CKin2u perfume....sangat sweet bau...RM207 melayang minah tu sabtu lepas....
  4. Ila? berjaya membeli 1wedge...ergh!!lari sunguh! Ila kan nak beli pump shoe?? yg pasti reger RM15.05 yer...mcm cap pasar malam tak? hahaha....yg pasti, cun!
  5. Sangat bosan dengan ketiadaan mak ngan abah kat umah! Lame tak makan nasik :(
  6. Sangat benci dengan diri sendiri yg tak pandai menimbang pikir antara benda yg elok dgn yg tidak!
  7. Ila, nak pegi joli2 katak! nak buat semua bende yg Ila tak penah buat! Fill the life to the max! Tapi, free from random sex, drugs & alcohol!
  8. Laser treatment in my waiting list.....duit lagik $$$
  9. Kuat makan sekarang! cikedis+kacang+soft drinks....I put on weights laaa....tapi tak kire! sedap! heheheh
  10. Lots of wedding reception to be fulfilled.....erghh...pening! Nak pegi yg mane 1??