Tuesday, 30 December 2008

Living with Scoliosis

Those yang tak familiar....mesti wondering ape ni....me, living with it yet still happy...even sometimes, it's painfull...hard to bare.Yet, be fortunate since i dont have to lay on operation table...


Scoliosis
is a medical condition in which a person's spine is curved from side to side, and may also be rotated. It is an abnormal lateral curvature of the spine. On an x-ray, the spine of an individual with a typical scoliosis may look more like an "S" or a "C" than a straight line. It is typically classified as congenital (caused by vertebral anomalies present at birth), idiopathic (sub-classified as infantile, juvenile, adolescent, or adult according to when onset occurred) or as having developed as a secondary symptom of another condition, such as cerebral palsy, spinal muscular atrophy or due to physical trauma. (http://en.wikipedia.org/wiki/Scoliosis)


p/s: tengah sakit belakang yg teramat sgt ni....sambil2 tak de keje....perabih mase kat sini je ler....

Posting Posting Posting

Lame nye tak membising kat blog....banyak nak di kongsi, tapi nape la malas sgt tangan ila nak menaip....padehal...bukannye busy sgt pun kat opis skrg ni....saje kan malas....heheheheh.
Sekarang kan...ade 3 kawan ila yg da betunang...perghh...tunangan org da member2 ku.....seriously...mak jeles! hehehehehe.

Pcha & Ady
(Sorry...no photo uploaded! tp, ila ade tgk gamba dorg aritu,santek!sgt santek...)


Ejan 'n' Apis

On 13rd Dec.(Sat)2008
Ni buktinye, apis sayang kat ejan....teringat zaman dulu2....ejan & apis, ila& my-ex (time tu ila still with my ex), g Holiday kat Cameron Highland.hehehe......sweet memories...tgk...ejan da tunang....ila?? yuhuuu......single ok! hehehehhe



Ayu & Abg Naz

Then, On 27th Dec(sat)2008, Ayu & Abg Naz..pulak nye turn......Meriah! sgt meriah majlis.....ayu pun sgt santek! Mate die santek kan?? tapi.....ila masih lagi terkenang kan fresh flower itu! aku nak kidnap....tapi line tak clear.....kalau sorok dlm handbag ila....mmg muat tuh! tp aku jadi guard la aritu! benci! hehehehehe




p/s: Both of you do looked pretty! Jeles tau.......tahniah.....nnt kawen cepat2, lumbe-lumbe macam ikan lumbe2 tu buat baby tau.....hehehehhehe ;p

Wednesday, 3 December 2008

Cupcakes + Sewing

Last Week, 1 of my frens..ajak ila join g class baking....to be more specified, baking + decoring cupcakes...Ila bukan tak minat nak buat....since those cupcakes really adorable and lovely...tp, ntah la.....makin tua, makin malas pulak ila nak masak....Bayangkan aje la...Jika mak suruh menanak nasik dlm rice cooker pun kadang2 Ila da mengeluh-kesah! Punye la pemalas anak dara mak sorg ni......hehehe....

Tp bile tengok hasil cupcakes cik ayu.....aiseh....comey la pulak.....tak pe la....ila doakan cik ayu berjaya dgn jaya nye membuat bisness cupcakes die.....Amin........


Ila....masih mencari kelas jait yg ila bole cume utk attend during Sunday....mungkin nak buat side income sket.....

Ila...Dah lame tak Swimming! Adoi.....gemok da akuh.......

Ila rase.....mcm nak carik keje part time la...ngaja tuition balik...sbb mase dulu(time blaja) ila penah gak ngaja tuition...tp, tak tahan ngan student....gatai! mate dorg mandang ke arah dada ila je,ape aku ni tunggul ape dok ngaja kat depan??!! ahahahaha.....aih....budak2 nak membesar......

Kesimpulan Bulan November

Bulan November....

Tak banyak yg jadi mase bulan november aritu.....cume...oOhh...ila da mule berkawan balik ngan Abg W (Abg W ni, merupakan salah seorg lelaki yg mungkin ila da reject sebelum ni..& kami pernah tak bertego sapa dalam jangka masa yg agak panjang disebabkan itu...)


Bulan November jugak merupakan bulan yg membuat kan Ila sgt2 busy....busy dengan kerja....balik lambat....tapi tiada maknanye...tak le claim OT...so, ila buat kerja considered as Amal Jariah aje.....

Tup-tup....abes da bulan November....nak bercerita tentang ape yg jadi pada bulan november...mmg ila tak dapat nak recall...sbb ila mmg dr dulu lagik mempunyai masalah ''short-term memory lost''. Pelupe ngalah kan org tua! Nak kate tak makan B-Complex....makan je...tp jarang la....hehehehe......

Sape-sape yg ade petua utk menajam kan ingatan....bole la beri pendapat....

p/s: Selain dr kismis ek kawan2.....

Tuesday, 11 November 2008

Bilik Saye.

Term;

  1. Anda diminta melukiskan gambar / menepek gambar bilik anda...anda di minta menerangkan serba serbi tentang bilik anda.
  2. Anda juga diminta menerangkan setiap fungsi item yg terdapat didalam bilik anda.




Ok ini layout bilik ila....Pakai AutoCad je lukis...sbb malas nak sketch....td da sketch tapi takut 'cantik' sgt...hehehe....

Overall Briefing:

i) Area sqm = Unsure, small-sized room..
ii) Kadar Kekerapan Mengemas = Depend pada tahap kemalasan+kerajinan ;p
iii) Floor Finised = Parquet
iv) Wall Finished = Cement & Sand Plastered with White-Painted
v) Ceiling Finished = Suspended ceiling

Barang barang dalam bilik saya;

(Ila tertinggal No.1, jadi kite lompat ke No.2 ye kanak-kanak..)
  1. Tertinggal
  2. Old Skewl Speaker - Really old skewl! Abah nye collection mase mude mudi ila rase. Ila amek sbb nak gantikan meja kipas...sbb meja tu da kene kidnap!
  3. Table Fan - Umur kipas ni agak nye da same umo ngan ila kot...kaler pink..da bebunyik2 da skrg kalau switched-on. ;p
  4. Katil - Wah...katil ni pun da lame...Single-bed jer sbb ila tido sorg...ade 2 bantal besar+2bantal kecik+1bolster+1patched blanket
  5. Meja Study - Meja ni agak bersepah.... (Atas: ade kotak+frame gamba saye+scented candle+coloured bottles Dlm Glass Partition: Ade buku-buku lame mase ila belaja dulu+confidential documents+gamba pun ade jugak rasenye...hehehe Atas Meja: hahaha...no comment,pelbagai barang ade! Bawah: ade 2 boxes, 1 ila simpan tudung+1 simpan my un-done patch works)
  6. Almari - Almari 3 pintu yg di penuhi dengan koleksi baju saye....atas almari???!!! mak aih...agak bersepah dgn barang2 yg tak boleh di senaraikan....hohoho
  7. Meja Make-up - sini segala mekap+perfumes+sikat+etc
  8. Wall Mirror - My fevret spot before I leave the room... ;p

sekian, terima kasih........

P/s:

:::Bilik saye tak seindah bilik sang puteri:::

Saturday, 1 November 2008

Salah ke?


salah ke kalau kite MINAT pada yg sudah berpunye?

salah ke kalau kite SUKE tengok lelaki yg sudah berpunye?

salah ke kalau kite cube nak RAPAT dengan die?

salah ke kalau kite KELUAR dengan die?

salah ke kalau kite MELAYAN die?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

akibat dr minat+suke+rapat+keluar+melayan org yg dah berpunye....1nov'08(sabtu) kire-kire pukul 6:50pm, ila telah diberi warning supaya STOP IT wutever i m trying to do!!warghhhh!!!! TEKANAN!!!!!

tapi, yg peliknye. .due to my own observation, ila tau...that MAN wants to put the blame on me! Wutta Hack??!! Da susah...baru nak salahkan ila??? Ingt ila x de perasaan?? DAMN! Semua laki same!!!

Moral : Jangan Kacau Hak Orang Lain Ila!!!! :(

If I Were A Boy :: Beyonce ::

1st time i heard it, I was driving back home from office...its really painfull song for girls.....

(Try to understand this incredible lyrics...such a deep song...A word prescribed:Sad)

If I were a boy
Even just for a day
I’d roll outta bed in the morning
And throw on what I wanted then go
Drink beer with the guys
And chase after girls
I’d kick it with who I wanted
And I’d never get confronted for it.
Cause they’d stick up for me.

[Chorus]
If I were a boy
I think I could understand
How it feels to love a girl
I swear I’d be a better man.
I’d listen to her
Cause I know how it hurts
When you lose the one you wanted
Cause he’s taken you for granted
And everything you had got destroyed

[Verse]
If I were a boy
I would turn off my phone
Tell everyone it’s broken
So they’d think that I was sleepin’ alone
I’d put myself first
And make the rules as I go
Cause I know that she’d be faithful
Waitin’ for me to come home (to come home)

[Chorus]
If I were a boy
I think I could understand
How it feels to love a girl
I swear I’d be a better man.
I’d listen to her
Cause I know how it hurts
When you lose the one you wanted (wanted)
Cause he’s taken you for granted (granted)
And everything you had got destroyed

[Vamp1]
It’s a little too late for you to come back
Say its just a mistake
Think I’d forgive you like that
If you thought I would wait for you
You thought wrong

[Vamp2]
But you’re just a boy
You don’t understand
Yeah you don’t understand
How it feels to love a girl someday
You wish you were a better man
You don’t listen to her
You don’t care how it hurts
Until you lose the one you wanted
Cause you’ve taken her for granted
And everything you have got destroyed
But you’re just a boy

Thursday, 30 October 2008

Bile mak berpesan....

Smlm....mase on the way nak balik umah dr opis...mak tetibe cakap:

1. "Ila, awak jgn carik org jauh-jauh sgt (tp, mak asyik ulang Kelantan+Alor Setar je...the reason behind kenape 2 tempat ni dipilih ila pun tak tau...). Kalau bule..awk carik la org Negeri Sembilan...dekat pun dekat...." huhuhu..ape lah mak ni....

2. "Ila, mak tak kesah kalau awk tak kawen pun...awak jangan risau..."

3. "Awak jangan nak steady2 lagi! kawan je ramai-ramai......jgn steady2....nnt org takut nak dekat ngan awk! Itu la....dulu mak da pesan, time awk blaja dulu pun jgn steady2....tgk!bile die tgglkan awk....awk yg menganga...kawan pun tak de nnt...." (mak....mak.....mak tak tau ke, skrg ni ila tak de yg steady pun, takde org yg nak ngorat ila mak....hehehe) tp mak betul-betul amek berat mase ila baru putus dulu...sayang mak....

4. '' Awak kene ingat ila....jd perempuan ni jangan sombong2 sgt ....perempuan ni, mase mude...mmg la cantik...jangan nak perasan sgt....esok, kalau da tua....body da tak slim+muke pun da tak cantik....baru la awk tau mcm ne..." (hehehe....statement mak yg ni buat ila terkedu jugak la....FIRE!!!hehehe)

5. "Ingat ila....mak ade anak 4 org je...mak tak nak anak mak bertambah jadi 5,6....!" (maknenye...kalau nak kawen....sendri tanggung! hahaha)


Mak pun ade cakap.......kalau ila kawen, tapi dapat laki yg tak elok...buat ape...buat sengsara diri je...!!

Bile ila cakap ila nak carik org kaye2...pastu kawen! mak mesti jawab...
"Duit tak le bawak masuk kubur.Lagipun, kalau die kuat keje, nnt anak-anak tebiar! Laki awk kemane..awk ntah kemane....cari je org yg cukup pakai+makan+minum+ade agame sket...bg tak hanyut...kalau kaye, tapi tak semayang buat ape??'' huhuhuhuhu... (Tapi ila jawab: Kalau laki ila sibuk, lagi syok.....ila bule g jalan2...heheheh - time ni mak sure ngeluh panjang dgr jawapan tak matang aku! ahahahaha)sengal nye jopan akuh

Tuesday, 28 October 2008

Tuesday

Harini kat Opis....

Pagi (8.00 a.m - 12.00pm)
:: Perasaan sgt malas utk keje...
:: tp Claim kene siapkan jugak arini...akhirnye siap....
:: Yet, still ade pending lagik....

12pm - now!
:: ade topik baru! td ila gatal2 tgk my ex's fs, mak aih.....gelak bahak sampai sekarang....(sbb die nye haircut....so DAMN BAD! aiyo.....gelpren die tak bg opinion ke?? kalau ila la....time die tido....akupotong rambut die! hahahahahah)
:: Betty bg cadangan, ila pegi ngorat En.Wan yg ber title ''I.r'' kat atas! ahahahah
:: Ejan, nak kenai kan ila with someone...(see people, how concern my fren are...)

Tagged By : Rahayu

(Ila been tagged since last week.....Work piling up since then....arini je bule jawab...so, this is my answer....enjoy!)

1. If your lover betrayed you, what will your reaction be?
Freaking Mad kot! hehehehe......

2. If you can have a dream to come true, what would it be?
Everybody has it..who doesn't right? Since my dream is only a dream...so, I made my mind to keep it as a secret...

3. Whose butt would you like to kick?
I have someone's ass actually...tp Ila tau....I dont have such a gutt! ehehehe

4. What would you do with a billion dollars?
A Billion?? I'll get more properties+ homes + lands + more fancy cars + repair my face! err....hehehe + setting-up better fam's bisnez

5. Will you fall in love with your bestfriend?
Will I?? erm.....such a hard question, I used to before...but it back on my schooling age la...hahaha

6. Which is more blessed, loving someone or being loved by someone?
loving + being loved = such luvly bugs...

7. How long do you intend to wait for someone you really love?
No comment! Depend on his effort jugak.....

8. If the person you secretly like is already attached, what would you do?
Me?? Keep flirting i jugak think.....hahaha

9. What do you pray each day for your loved one?
Sihat kan Mak Abah+Family, Murahkan rezeki kami + Temukan ila ngan jodoh yg sesuai...ngeh ngeh ngeh ....gatai aku~

10. What takes you down the fastest?
Seeing people's happinest + wutt the lucky faith others own!

11. How would you see yourself in ten years time?
Running Abah's bisnez..ddk dlm umah yg santek...err..dah ade prince charming ke time tu???

12. What do you really want at the moment of responding to this tag?
Nothing specified!! Ila nak pee....hehehehe

13. What kind of person do you think the person who tagged you is?
Ayu = we was in the same class (2002-2007). She's real damn good in cooking!hehehehe

14. Would you rather be single and rich or married but poor?
Dunno....but, at this moment....i would say, i rather be single and rich kot!

15. What’s the first thing you do when you wake up?
Snoozing my alarm + yawns + pony tailed rambut + pick baju keje! yay!!!

16. Would you give all in a relationship?
I really cant answer this question...I did give once before, but got dumped jugak at last...

17. If you fall in love with two people simultaneously, who would you pick?
Simultaneously?? I WISH so....okay
1. Rich man = so he can be my big sponsor ever!heheheh

2. True Love with Mr Right......best nye.

18. Would you forgive and forget no matter how horrible a thing the someone has done?
Forgive....Ila boleh....to forget? Depend jugak how deep I've Been TORN!


19. Do you prefer being single or having a relationship?
Having relationship actually.....

20. Would you leave your family behind just to chase your dreams?
To chasing my dream? i Would....ila tau...mak + abah will support me...

21.i'm tagging,
No one....ila tak de kawan dlm blog ni....ayu ngan betty je

Friday, 17 October 2008

Lepak @Oldtown+Big 2

Oleh kerna skrg ni kite berade di bulan Syawal, last Sunday ila n the geng dpt invitation pegi open house one of my housemate+classmate mase belaja dulu...Pcah...Congrate kat Pcah sbb da berjaya menunangkan dirinye dgn pilihan hati, encik Adi. (ila pun nak buat pesanan ringkas kat sini buat incik Adi ''Jage Pcah elok-elok,Pcah pandai masak+baik+cumil. Rugi kalo Adi tak pandai jage Pcah!'')

Ila dtg ngan ayu (my very bespren).. Zura pun ade jugak aritu..borak-borak,makan-makan. Lepas makan-makan+gosip-gosip (biase la kan perempuan!), Ila ngan Ayu g la lepak kat Old Town, Taman Melawati (yang sebelah petronas tu..ntah betul ke tidak Taman Melawati ntah..aku taram je ni). Yang cantek sgt nye, g time Maghrib! hah....elok perangai anak dara...

Dlm mase yg same gak, ade gak calling2 bdk opis suro join lepak...siap suro bawak kad lagi (Harap maklum: ila sudah ketagih men Big 2, ni gara-gara kebosanan yang melampau di tempat kerja!). Jadi, sementara menunggu dorg sampai...(lame gile kitorg nunggu..kalau ikutkan ati mmg nak balik umah je..TIDO!) kitorg berdua ni melangok je la tengok budak2 dating+buat assigntment (mcm la tak le buat kat umah!saje nak surf WiFi free!) tgk gelagat org lalu lalang...tup tup, ila ternampak sesuatu! ''Eh, kakak! budak tu pakai handbag yg mcm sy tak jadi amek aritu la.....''. Bile Ayu tgk je...die trus ckp "A'ah la awk....cantik je bag tu...kite tgk bile da pakai tak besa pun...rugi je". Terus haku menyesal! cett.tapi tak la menyesal banyak,sikit je....ahahahaha (sebab bag kami same pattern! kaler je len2....ayu brown+ila black, siap buat agreement lagi, kalau nak kua same2 one of us must leave the bag behind! One bag at each time allowed! hehehehe)

Sambil-sambil tu jugak Ayu menyuarakan...kerisauan die bile dgr member2 kami ni da nak tunang la, kawen la...itu la..ini la...kami???aiyak......boypren pun tarak! Terus kerisauan tahap gaban melanda! hehehehehe....Sampai ayu meng'suggest'kan (kesalahan tatabahasa yang melampau berlaku!) kitorg lepak 1 kedai every week to heal our misery on it!! Okay la...tp, bukan senang nak jumpe every week pun..ayu busy manjang sekarang ni...dengan part-time study lagi...sian plak die.

So, malam tu kami lepak lame la jugak kat kedai kopi mahal tu sambil men kad..(ntah bape puluh kali round pun Ila tak ingat!) .Tapi mak,abah jangan riso....tiada judi terlibat dalam proses permainan kami!

Pimple's Note : Ila still free from gambling! eheheh

I am Erica!

Thursday, 16 October 2008

Work Today + Dizzy

Bencinye arini......jepun2 ni mesti dok tonggang semlm......busuk nye bau arak....pening kepale ni!
tak larat betul nak berdiri sebelah dorg.....harap2 arini jgn la ade yg nak becakap ngan ila.....betul2 tak ble tahan bau mult depa!!! ish......mcm ne la rase nye dorg ni....

Ila ingat lg aritu, mase makan dinner same2....sempena majlis berbuka puase la kononnye....makan kat Unique Seafood @PJ, at first glance....halal ke dak kedai nih.....tp, since ila tgk bdk2 melayu yg len (yg sebenarnye ade 4 org je melayu termasuk ila! ahahah..keciknye bilangan kami...) semua nye sental je makan......kental kan je la jiwa tuh....halal je la...tp ila de silap langkah pulak....g amek ayam goreng...ila ngan lagi sorg opismate je yg syok2 makan....(sbb Mr.Tee dok sendukkan masuk dlm pinggan ila..die kate ila lambat sgt nak memilih!ahaha) Bile 1st bite...herm...bole tahan gak ayam die...mengancam!sedap la...bile da masuk 3rd bite......HAH!!! haku baru teringat........''ayam ni sembelih ke tidak???'' jeng jeng jeng.... Pause jugak la kunyahan ayam dlm mulut ni...suspense....suspense.... Time tu jugak la baru pasan budak lagi 2 org tu tak makan pun ayam tuh! Mak aih.....seram la pulak....so, nak dijadikan cerite..salah sorg dr 2 org bdk melayu td yg tak makan tu, g tanye kat org kedai seafood tu untuk nak mendapatkan kepastian ayam tu sembelih ato patah leher je.....Fuhh....selamat la ayam tu sembelih......so, continue je la kunyahan yg dlm mulut tu....pastu....geli la nak amek lagi! ahahahah......tapi, ayam tu mmg sedap! Nyum Nyum Nyum....

Time tu pulak org jepun ni dok booked 2 tables.....1 for no-drink area, 1 for drink area.....ila? sure la ddk kat no-drink area.....(tapi ade gak yg minum kat table tu....melayu + cine...lantak la...asal tak tuang kat aku sudah ler). Kaneda-san, hehe lawak jepun sorg ni.....sibuk nak tuang kan wine dlm glass aku....tak paham2 ke ila ni tak minum....sian die....mesti die confuse ngan susah nak paham dengan adat + pantang larang + halal + haram org melayu kite.....Bile die tanye ila, Islam bole minum ke x....ila ckp tak ble...tp, malam tu ade pulak org melayu yg minum....herm......sure confuse jepun nih.....hehehhe. Siap suro ila minum sikit! sikit OK kate nye..gile! ahahahha

Ila : Try to life with ''No Random Sex + Drugs + Alcohol"

Friday, 12 September 2008

Briefing Sket....

**Okeh...ni kire ila nak pendekkan la ape yg tetinggal nak tulis selame 2 thn dulu...**


Since my last blog....yerp....sampai sekarang ila stay single mingle....heheheh...(saye org tak laku ke??...Oppss) Ntah ler....nak kate tak laku....x baik kan...so, org yg tak laku ni kire nak sedap kan ati sket...belum jumpe jodoh lagi...heheheh. Tp ila ade gak kawan2 rapat ngan laki....mungkin tak sesuai kot...org yg ila harap, tak penah nak meluahkan...bile la ye...

Mak ngan Abah da dapat g Haji tahun lepas (December,2007) Alhamdulillah......syok kemain dorg g sane...

Oh....December 2007 jugak la aku telah diragut.....sungguh sadis! Ape tak nye kene ragut depan umah sendri, tinggal bape tapak je lagi bole sampai ke Gate umah tu...kalau nak di ingatkan balik insiden kene ragut tu....kire nye, kategori peragut yg ragut ila tu kategori sopan la jugak...(ni bak beberapa pendapat yg diberikan....hehehe) . Kerugian = My Sony Ericsson HP(mak bagi graduation present tu tau!sedih betul) + MNG purse with RM55.00 on it + My notebook + Kunci Umah + Mekap2 ku.....huhuhu....fobia nye sampai baru last month ila stat beli mekap baru!hehehehe

On August 2007, ila start keje ngan quantity surveyor consultant. Tapi sampai May 2008 je ila keje kat situ....that company...mmg best!suke suki ila nak kua opis...suke suki ila nak ponteng keje....sgt syok....learning process pun byk kat company tu....tp...payment SLOW. Mule2 nak tahan jugak diri tu kat company tuh...tp, setelah di offer oleh Shafinaz utk ganti tempat die (sbb die dpt keje lagi mantap kat IJM) kat Sato Kogyo Co. Ltd...ila angkat kaki jugak la.

Ok...nak dipendekkan cite skrg ila keje ngan Sato Kogyo Co. Ltd , site staff ler...SABTU keje hokeh....gaji ok la...bole tahan, pressure of Work?? NONE! hehehe. Tak la pressure manjang mase keje y,pt lame. Tp, kat sini kurang pendedahan la jugak....biase la...name pun company Jepun yg dah dimonopoli oleh org Cine...paham-paham je ler...

welcome again

Hello......

1st of all.....i want to welcome myself back in this blogging things....

ai yoh.....i've been so damn busy before.....

Hopefully....with my current job.....i can keep up blogging....

Since, there are lots thing to share with....

ok.... KEEP it UP ila.....

Gambate Kudasai......
hehehehehhe

;p